«...τον τε μηδέν τώνδε μετέχοντα, ουκ απράγμονα, αλλ' αχρείον νομίζομεν...»

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

Αφέλεια μέχρι βλακείας

Η ανθρώπινη αφέλεια δεν αποτελεί «προνόμιο» καμιάς πολιτικής ιδεολογίας, αλλά μπορεί να υπάρξει παντού, σε δεξιούς, μεσαίους και αριστερούς! Σε όσους, λοιπόν, πιστεύουν ότι αν τα σπάσουμε με τους Ευρωπαίους «δεν τρέχει και τίποτα» και «θα υποχωρήσουν γιατί θα... πάθουν ζημιά αν χρεοκοπήσουμε» θα υπενθυμίσουμε τα αφελή επιχειρήματα που έγραφαν οι υποστηρικτές ενός δημοψηφίσματος που βλακωδώς προκήρυξε το 1920 μία κυβέρνηση στο άλλο άκρο του πολιτικού φάσματος από τη σημερινή, το δεξιό, για να φέρει πίσω το γερμανόφιλο βασιλιά, παρά την αντίθετη γνώμη των τότε συμμάχων μας. Έγραφε τότε μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες που υποστήριζαν το δημοψήφισμα: «Ας υποθέσω προς στιγμήν ότι θα απεφάσιζαν να μετέλθουν μέσα πιεστικά εναντίον μου. Ποία θα είνε αυτά; Αποκλεισμός; Ο πόλεμος έληξε και εις το καταστατικόν της Κοινωνίας των Εθνών υπάρχει διάταξις απαγορευτική. Εμπορικός αποκλεισμός; Είμαι πελάτης των, καταναλωτής δηλαδή. Βεβαίως θα εζημιούμην εγώ, αλλά θα εζημιούντο άλλο τόσον και αυτοί. Οικονομικαί πιέσεις; Και αυταί θα ήσαν επιζήμιοι και δι' αυτούς, εφ' όσον είναι δανεισταί μου και εγώ οφειλέτης των. Αναθεώρησις της Συνθήκης των Σεβρών εις βάρος μου; Ανεξαρτήτως του ότι κρατώ διά του Στρατού μου την Θράκην και την Σμύρνην, αποφασισμένος να μη τας εγκαταλείψω προς ποίον θα έδιδον την Σμύρνην και την Θράκην αν μου τας αφήρουν;» Η ανθρώπινη βλακεία στο τετράγωνο! Δεν θα γίνει πόλεμος, επειδή υπάρχει... απαγορευτική διάταξη της Κοινωνίας των Εθνών (του τότε ΟΗΕ) και δεν θα μας πάρουν τη Σμύρνη και τη Θράκη γιατί δεν έχουν σε... ποιον να τη δώσουν!!! Φαντάζομαι ότι οι Τούρκοι ακόμα θα γελάνε με την ηλιθιότητά μας. Φυσικά και πόλεμος έγινε, και οι σύμμαχοι μας εγκατέλειψαν, και η Μικρασιατική καταστροφή μας αφαίρεσε τη Σμύρνη και τη Θράκη που είχαμε κερδίσει με το αίμα μας λίγα χρόνια πριν, στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Κι όλα αυτά γιατί είμαστε μάγκες και ωραίοι και τις ξένες χώρες τις έχουμε γραμμένες, αφού θα αναγκαστούν να μας υποστηρίξουν γιατί είμαστε πελάτες!!! Ας αποφασίσουμε, λοιπόν, αν θέλουμε να γίνουμε Κούγκι για να ικανοποιηθεί ο ακροδεξιός συνεταίρος της σημερινής κυβέρνησης, αλλά τουλάχιστον να το κάνουμε συνειδητά, επειδή αποφασίσαμε να αυτοκτονήσουμε και όχι επειδή είμαστε τόσο ηλίθιοι για να πιστεύουμε ότι 17 χώρες του ευρώ με 400 εκατομμύρια πληθυσμό θα υποκύψουν στη... γοητεία του Βαρουφάκη ή στον εκβιασμό του Λαφαζάνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου